Senin, 30 Desember 2013

Browse Manual » Wiring » » » » » » » » » » » » » Dipaksa pakai telinga kelinci kerana tak capai deadline pekerja saman kosmetik Kanebo

Dipaksa pakai telinga kelinci kerana tak capai deadline pekerja saman kosmetik Kanebo

4 Jul 2012
 
TRIBUNNEWS.COM, TOKYO - Seorang wanita Jepun berusia 61 tahun dipaksa mengenakan aksesori telinga kelinci sebagai hukuman. Dia dipaksa pakai telinga kelinci kerana gagal mencapai target penjualan tempat kerjanya di perusahaan kosmetik Kanebo.

Akibatnya dia mengaku mengalami tekanan mental, dan sakit-sakitan. Tak menerima kondisi tersebut, dia saman  perusahaanya sebesar 3.3 juta Yen.
Seperti dilansir Tribunnews dari Asiaone.com, Khamis (4/7/2013), wanita yang minta namanya dirahsiakan itu, mengaku dipaksa untuk berpose ketika difoto oleh empat seniornya, ketika menjalani pelatihan.

Setelah menjalani perbicaraan, wanita itu berhasil memenangi tuntutannya, meski wang ganti rugi yang ditetapkan oleh mahkamah lebih kecil dibandingkan yang dimintanya yaitu 220 ribu Yen.

Kuasa Hukumnya menilai keputusan itu tidak adil, kerana wang yang dihabiskan oleh kliennya untuk pergi berubat lebih besar dari jumlah wang pengganti yang dikabulkan oleh mahkamah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar