Senin, 10 Februari 2014

Browse Manual » Wiring » » » » » » » Istanbul Aku Datang Ungguli ALW 2013

Istanbul Aku Datang Ungguli ALW 2013


Anugerah Lawak Warna 2013 yang berlangsung di Istana Budaya pada Jumaat menyaksikan filem ‘Istanbul Aku Datang’ mengungguli anugerah yang julung-julung kali diadakan itu.

Filem yang dibintangi oleh Lisa Surihani, Tomok dan Beto Khusyairi itu menggondol sebanyak empat anugerah iaitu Filem Komedi Terbaik, Pengarah Filem Komedi Terbaik Pelakon Komedi Wanita Terbaik Filem dan Lakon Layar Komedi Terbaik.

Dihoskan oleh Dato’ AC Mizal dan Neelofa, sebanyak 15 Anugerah Terbaik, empat Anugerah Popular dan satu Anugerah Khas Juri dipertandingkan. Berikut adalah senarai penuh penerima anugerah:-

Kategori Terbaik

Filem Komedi Terbaik:

Istanbul Aku Datang

Pelakon Komedi Lelaki Terbaik Filem:

Zizan Razak (Hantu Kapcai)

Pelakon Komedi Wanita Terbaik Filem:

Lisa Surihani (Istanbul Aku Datang)

Pelakon Komedi Lelaki Terbaik TV:

Sabri Yunus (Kampung Semarah Padi)

Pelakon Komedi Wanita Terbaik TV:

Jasmin Hamid (Bila Joyah Masuk TV)

Rancangan Komedi Hiburan Terbaik (Bersiri):

Maharaja Lawak Mega 2012

Rancangan Komedi Hiburan Terbaik (Bukan Bersiri):

Warna Raya 2012

Siri TV Komedi Terbaik:

Keluarga Iskandar

Siri Komedi Kanak-Kanak TV Terbaik:

Oh My English!

Lakon Layar Komedi Terbaik Filem:

Istanbul Aku Datang

Lakon Layar Komedi Terbaik TV:

7 Dulang Asam Pedas

Skrip Komedi TV Terbaik:

Nazlee Jaafar (7 Dulang Asam Pedas)

Skrip Komedi Filem Terbaik:

Rock Ooo!

Pengarah Komedi Terbaik TV:

Azizi ‘Chunk’ Adnan – 7 Dulang Asam Pedas

Pengarah Komedi Terbaik Filem:

Bernard Chauly (Istanbul Aku Datang)

Kategori Popular

Artis Lawak Lelaki Paling Popular:

Jep Sepahtu

Artis Lawak Wanita Paling Popular:

Didie Alias

Segmen Komedi Radio Paling Popular:

Sketsa Johara (ERA fm)

Video Viral Original Paling Popular:

Matluthfi90 (Drama-Drama Sebelum Kahwin)
Anugerah Khas Juri

Othman Hafsham

Allahyarham S. Shamsuddin – Gua

Tidak ada komentar:

Posting Komentar